-7
Proponuję wyłączyć możliwość rozprzestrzeniania się ognia za pomocą komendy /gamerule doFireTick false na wszystkich mapach z następujących powodów:
1. Serwer jest otwarty publicznie, każdy może na niego wejść a w społeczności minecrafta wiekszość jej stanawią dzieci, które lubią coś zepsuć, np. poprzez podpalanie lasu mapa wieczna staje się brzydsza tak jak surowcowa, co na pewno wpłynie na czas resetu mapy i obniży ilość graczy na serwerze, nowy gracz wejdzie zobaczy losowe pozostałości po drzewach i wpłynie to na dalszą chęć grania na serwerze. Tu też zaznaczę że ogień nie trawi wszystkiego co napotka na drodze a lubi zostawiać po parę bloków i to wygląda tak: https://i.imgur.com/fjxjHnF.png (sexownie co nie?). Ostatecznie może się okazać że po miesiącu może dwa będzie trudno zdobyć drewno.
2. Pożary o znaczących rozmiarach mocno wpływają na fps i tps, co też jest niepożądane
3. W przypadku wiecznej mapy osoba zakładająca dom przy ładnym lesie może być smutna gdy ten spłonie i będzie brzydki
Podsumowując, nie powinno się mieć włączonego rozprzestrzeniania ognia na serwerach, gdyż gracze wykorzystują go do szkodzenia społeczności i serwerowi. Oczywiście to fajny dodatek do minecrafta, ale nie powinien się znaleźć na serwerach, btw ktoś zna serwer survival gdzie ogień jest włączony i dalej są lasy?
Ps w surowcej mapie działa ogień i to powinno być wyłączone